07 júna 2009

Žilina -- Štramberk -- Púchov (návrh CV)


Geografickým cieľom tohto CV je malebné moravské mestečko Štramberk, ktoré chcem navštíviť od vzhliadnutia tejto fotogalérie. Hlavným cieľom je ale ako na každom CV cesta, ktorá tentokrát vedie oblasťou západoslovenských a moravských kopaníc. Trasa sa tiahne kopcovitým terénom, pri jej komponovaní som sa snažil vyhýbať hlavným cestám, preferujúc cesty vedľajšie, poľné alebo lesné. Na pomoc mi poslúžil program Cyklotrasy (www.cyklotrasy.info).

Trasa má dĺžku asi 180 km, vedie zo Žiliny do Štramberka a naspäť na Slovensko do Púchova (príp. Považskej Bystrice) a vyzerá nasledovne:

View Zilina -- Stramberk -- Puchov in a larger map

Prvých niečo vyše 10 km plynie po asfaltke v relatívne rovinatom teréne, potom nasleduje prvá horská prémia na Jakubovský vrch a klesanie do obce Turzovka.


Z Turzovky treba prekonať masív Bielych Karpát a hranicu s Českou republikou. Dostaneme sa do pohraničnej obce Staré Hamry, nasleduje priehrada Šance, kopcovitý terén v blízkosti obce Ostravice a opäť relatívna rovina po asfaltke a poľných cestách cez Frenštát pod Radhoštěm až do Štramberka. Sme asi v polovici trasy, je ale otázne či zvládneme 90 km za jeden deň (po skúsenostiach z predchádzajúcich CV skôr nie), zrejme teda niekde počas tejto etapy prenocujeme.


Zo Štramberka sa vydáme kopcovitým terénom do Rožnova pod Radhoštěm.


Z Rožnova nás čaká opäť stúpanie na Tanečnicu, odtiaľ klesanie do Nového Hrozenkova a zasa stúpanie na Portáš. Odtiaľ je to už len dolukopec s dvoma hrbolmi kúsok pred Púchovom.


Navrhnutá trasa sa mi veľmi páči a asi bude lepšie ju rozdeliť do troch dní, keďže vedie cez nám neznáme uzemie a kochanie sa prírodou neradno sfušovať.

3 komentáre:

Mig povedal(a)...

Po zhliadnutí názvu som myslel, že pôjde o exkurziu po závodoch nášho automotopriemyslu, od KIE po Matador. Ale pohľad na názvy dedín a vsí (nie vší) ma upokojil - ich názvy znejú poeticky. Celkovo je to výlet viac orientovaný na kultúru a civilizáciu, ako bola moja predstava, ale viem aké sú české/moravské mestá pekné, takže som ZA.

Obávam sa, že 180km na tri dni po neznámom teréne je veľa - radšej by som tam mal 4 dni vyhradené. Ostáva nám seriózne začať plánovať termín - za mňa ideálne mimo víkendov, nakoľko ma čaká niekoľko mesiacov voľna

pj povedal(a)...

Myslim, ze trasa nevedie prilis zaludnenymi oblastami, pravda, su tam nejake 2-3 vacsie mesta (neratajuc start a ciel), ale potom uz len ako vravis nejake vsi, a samoty.
180 km musime za 3 dni zvladnut, sak mame uz co-to odjazdene, a moj bajk po revizii ide skoro sam ;-)
Co sa tyka terminov, mne sa zas skor zamluvaju predlzene vikendy, kedze pracujem

Mig povedal(a)...

Na včerajšej exkurzii po javorníckych bránach padol prvý návrh dátumu a načrtla sa i trasa druhého banskoštiavnického výletu. Resp. ani nenačrtla, ale aspoň sme sa zhodli, že trás je tam nespočet (-:

Záver je jasný - mali by sme ísť tento víkend, inak to tak skoro nebude