01 júla 2014

EBiT, part 3

Už som viac ako 2 týždne na cestách, takže myslím že je čas na krátke bilancovanie :) Hlavné je, že bicyklovanie ma ešte stále baví a rozhodnutie vydať sa na cyklovýlet považujem určite za správne.
Po fyzickej stránke to zatiaľ zvládam, ale keďže sa nie je kam ponáhľať, tak nemusím podávať ani žiadne úžasné výkony. Niektoré dni to ide samo, inokedy ledva tlačím do pedálov, ale myšlienka na definitívny návrat alebo prečo som sa vôbec vydal na túto cestu ma zatiaľ nenapadla. Je zaujímavé, že či je tažký deň alebo ľahký, či sú kopce alebo rovina, či svieti slnko alebo fúka severák, tak či onak prejdem okolo 100 km. Akosi prirodzene som sa prispôsobil tomuto rytmu.
Moje denné povinnosti sa zúžili na minimum, veci ktoré riešim sú ale priam esenciálne - treba si zabezpečiť jedlo a pitie, večer nájsť miesto na spanie, no a cez deň už len bajkovať :)
Po psychickej stránke ma samozrejme niekedy dostihne pocit osamelosti, ktorý je ešte o to intenzívnejší, že je človek v cudzom svete. S tým som ale rátal. Cez deň keď bajkujem si ale užívam okolitú krajinu (pokiaľ to počasie dovolí), takže na nejaké odlúčenie nemyslím. Na ceste tiež stretávam veľa ľudí, s ktorými zavše prehodím zopár slov (pokiaľ to moje jazykové schopnosti povolia). No a večer som natoľko unavený, že hneď zaspím ;) Sloboda výberu kam ísť a čo robiť (okrem bajkovania) čiastočne kompenzuje nevýhody cestovania osamote.
Zatiaľ sa nemusím nijak špeciálne motivovať k ďalšej ceste, stačí že sa teším, čo nový deň prinesie. Teraz budem ešte asi 2-3 dni pokračovať po Elberadweg až do Hamburgu. Odtiaľ by mala ísť stará vikingská cesta na sever až do Dánska, v Nemecku známa ako Ochsenweg, v Dánsku potom Hærvejen a čo bude ďalej ešte uvidím.
A teraz už len faktograficky zhrniem predošlé dni:
Deň 12 (št)
Schönburg (za Naumburgom, stan)
103 km
Deň 13 (pi)
Rothenburg (stále Saaletalradweg,stan)
107 km
Deň 14 (so)
Schönebeck (Elberadweg, stan)
113 km
Deň 15 (ne)
Arneburg (stan)
127 km
Deň 16 (po)
Wittenberge (Pension zum Tivoli)
63 km

Žiadne komentáre: