02 augusta 2014

EBiT, part 11

Hei! Dnes v noci som sa preplavil trajektom zo Stokholmu do Turku a teraz planujem par dni putovat Finskom do Helsink. Odtial potom zoberiem trajekt do Tallinu v Estonsku a potom uz len na juh (resp. juhozapad) na Slovensko :) Cesta trajektom trvala 12 hodin, ja som mal kupeny samozrejme najlacnejsi listok bez kabiny (postele), takze som ratal ze prenocujem niekde v restike alebo na chodbe na zemi. Hned pri check-ine som ale stretol Tima, chalana z Helsink, ktory sa vracal z cyklovyletu po Pobalti, Kaliningrade, Polsku a Svedsku. Mal kupenu izbu pre dvoch a kedze tam bol sam, ponukol mi, ze tam mozem prespat. Ked som si predstavil ako sa krcim a kazdu chvilu budim niekde na zemi v podpalubi, tak som tuto ponuku s radostou prijal. A sprcha po par dnoch tiez potesila ;) Tiez ma pozval k sebe, ked dorazim do Helsink (on tam isiel vlakom), takze aj tam mam noclah predbezne vybaveny. Co sa tyka Svedska, to ma az tak neohromilo, plati to co som napisal v predoslom prispevku, cize prevazne rovina, par jazier, stromy, polia, nic extra. Len ta multikulturnost ma celkom prekvapila, kym v Norsku som zmes roznych narodnosti videl len v Osle, vo Svedsku to bolo v kazdom vacsom meste, zrejme maju volnejsiu imigracnu politiku ;) Co sa mi ale pacilo je, ze tam je dost vela jazier, tak su tu pristavy, ktore ponukaju pekne scenerie a pre mna niekedy aj moznost na prenocovanie ;) Vcera som teda trochu pojazdil po Stokholme, nastastie som sa musel starat o bajk, takze som nemusel vstupit do ziadneho muzea, ci uz moderneho alebo ineho umenia ;) Vecer trajektom sme sa plavili asi 3 hodiny pomedzi ostrovy, niekedy bol nas 10 poschodovy kolos len par desiatok metrov od pobrezia. Ja, hoci aj mam kapitansky kurz, ktory som ziskal pri pobyte v Chorvatsku, by som si na taketo manevrovanie netrufol ;) Tak nateraz koncim a tesim sa, ake nove dobrozdruzstva a zazitky mi ponukne Finsko. Inak konecne normalna krajina, kde pouzivaju eura, takze uz nebudem musiet v potravinach pracne prepocitavat tie ich severske koruny ;)

Žiadne komentáre: